טריקים לשיפור החשיבה

בגיליון היום אני מציג 5 דרכים בהן תוכלו לשפר את כישורי החשיבה האסטרטגית שלכם ולהפוך למקצוענים טובים יותר בתחומכם. מאמר זה נותן לך 5 דרכים מוכחות ונחקרות מדעית לשפר ולשמר את החשיבה הקוגניטיבית שלך ולשפר אותה בצורה חיובית ויעילה.

שלוש האחרונות הן אסטרטגיות לשיפור הכישורים הקוגניטיביים שלך מדי יום

ושלוש הראשונות בשבועות הקרובים. אני מקווה שתמצאו את העצות הבאות שימושיות ותלמדו לאורך זמן כיצד לפתוח את הפוטנציאל האמיתי שבמוחכם. אם תקדיש את הזמן לחקור ולהתמקד במה שאתה לומד, תגלה שעם הזמן אתה מתפתח, מסתגל להתגבר על מצבים חדשים, משפר חשיבה ביקורתית, ומסתגל ומתפתח. זה יעזור לך להגדיל באופן טבעי את ביצועי הזיכרון של המוח שלך ולהגדיל את מנת המשכל. אני מקווה ש- 30 הטיפים האלה ילמדו אותך קצת יותר על המוח וכיצד הוא מגביר את מנת המשכל ויעורר אותך לעשות יותר עבודה – ולעשות את זה איתו.

בואו נגדיר תחילה את הבעיה, אך בואו נעשה זאת באופן שתקדם אוצר מילים עשיר של דרכי חשיבה. ואתה יכול להתגמש בכל הנוגע ליישום דרכי חשיבה חדשות.

חזרה על טכניקה זו יכולה לכלול הרבה יותר מהטיפים הפשוטים שהשתמשנו בהם בסעיף זה, כגון שימוש ב"שיטת צעד אחד ".

אם אתה רוצה לשפר את כישורי החשיבה האנליטית שלך

הגיע הזמן למשחקים כמו פאזלים לוגיים, משחקי מתמטיקה ומשחקים אחרים. פאזלים, קריאה או כל מה שתרצו לעשות הם דרך נהדרת לשמור על המוח שלכם חד, אך זה גם עשוי לשפר את כישורי החשיבה ההגיוניים והביקורתיים. אתה יכול לתרגל חידות לוגיות ומשחקים אחרים כדי לבנות שרירי מוח, לפתח טכניקות חדשות לפתרון בעיות ולפתור בעיות אמיתיות מהר יותר ובסופו של דבר. משחקי לוגיקה, או כל משחק אחר שעובד על מספרים בצורה מהנה ומאתגרת, יכולים לשפר את היכולת לפתור בעיות מהר יותר, וגם לשפר את כישורי הניתוח.

אחת הדרכים היצרניות ביותר לשפר את החשיבה האסטרטגית היא לשאול את עצמך שאלות. עם זאת, זה יכול לעזור לך לפתח שיטות חדשות לפתרון בעיות אם אתה שואל את עצמך שאלות נוספות – וגם מיומנויות חשיבה אנליטיות.

אם אתה רוצה לשפר את כישורי החשיבה האסטרטגית שלך

אחד הדברים הקלים ביותר שאתה יכול לעשות זה לשאול את עצמך שאלות אסטרטגיות יותר. על ידי שאלתי את עצמי כיצד להרחיב את מה שאני רואה חשוב, אוכל לתרגל שימוש במחשבותי האסטרטגיות. אתה יכול גם להציע או לבצע שינויים באורח החיים שיכולים לעזור לך להפחית את חשיבת הבעיה ואפילו לשפר את כישורי החשיבה שלך.

אם אתה רוצה להיות מומחה בחשיבה יצירתית וביקורתית

הנה עשר אסטרטגיות שיעזרו לך להשיג מטרה זו. השתמש בעשרת הטיפים היצירתיים האלה כדי לשפר את כישורי פתרון הבעיות שלך, לפתח חשיבה אסטרטגית יותר ולהכשיר את המוח שלך לעשות יותר. בין אם אתה רוצה לחדד את דעתך, להגביר את הביצועים המנטליים שלך או לשמר את זיכרונך בגיל מבוגר, טיפים אלה יכולים לעזור.

חשיבה אסטרטגית היא מיומנות המאפשרת לך לפתור בעיות מורכבות באמצעות חשיבה ביקורתית ותכנון לעתיד. חשיבה ביקורתית במקום העבודה יכולה ללבוש צורה של מיומנויות התבוננות ופתרון בעיות יעילות, למשל.

מלבד טכניקות זיכרון חזותיות ומרחביות

ישנם טריקים רבים אחרים שבהם אתה יכול להשתמש כדי לעזור למוח שלך לזכור מידע. תרגול מיומנויות קוגניטיביות באמצעות משחקי חשיבה היא שיטה מהנה ויעילה לחיזוק הזיכרון. משחקי מילים, חשבון מוח ופתרון תשבצים הם כל הדרכים המהנות לשיפור הכישורים הקוגניטיביים שלך. במובן זה, ביצוע משימות קוגניטיביות פשוטות כמו טריקים בזיכרון חזותי וזיכרונות מרחביים חזותיים הוא לא רק כיף, אלא גם מדגים ומהווה דרך משעשעת לשפר את הכישורים הקוגניטיביים שלך.

כשאתה חושב על דרכים לשפר את הזיכרון שלך

חשוב להיאבק בתשבץ של הניו יורק טיימס או לשלוט באסטרטגיית שחמט. פעילויות מהנות המסייעות בשיפור היכולות הקוגניטיביות נחשדות זה מכבר על ידי "מנטרים את החומר האפור" על ידי מדעני המוח וכבר מזמן נחשדות כמסייעות בשיפור היכולות הקוגניטיביות שלנו. חלק מהבילויים חסרי הדאגות יותר כוללים בילוי עם חברים ובילוי בסרט מצחיק. ובכן, הנה שאלה שמסקרנת הורים רבים: איך משפרים את יכולת החשיבה של ילדכם? בעוד כמה מחקרים הראו כי אימון מוחי משפר את הזיכרון ואת היכולת הקוגניטיבית, אך מחקרים אחרים דיווחו כי אין מעט ראיות התומכות בטענה כי היא משפרת את הביצועים הקוגניטיביים היומיומיים. בעוד שתוכניות אימון מוח מחזקות ומשפרות את יכולת המוח להתרכז, להתרכז ואפילו לשפר את מנת המשכל, נראה כי זה לא מוביל לאותה רמת ביצועים כמו תרגול משימה או משחק מסוים. יש בשוק מספר אפליקציות של "אימון מוח" שמבטיחות לפתור את הבעיה שלך – מיומנויות, תשומת לב, זיכרון, חשיבה או אפילו מנת המשכל שלך באמצעות תרגול יומיומי.