מה זה טיפול שורש

בעוד שאנשים רבים חושבים שזה כואב, טיפול שורש הוא חשוב מאוד דווקא כדי למנוע כאב עתידי ובעיות נרחבות יותר – טיפול בתעלות שורש יכול להיות קריטי למניעת בעיות אחרות.

טיפול שורש זהו הליך מוצלח ביותר שעזר למיליוני אנשים לשמור על השיניים הטבעיות שלהם שלמות.

זה פחות פולשני מאשר עקירה ומשאיר פחות אי נוחות והתאוששות מאשר עקירת שן. ברוב המקרים טיפול שורש טוב חוסך צורך בעקירת שיניים למשך שנים ארוכות וכתוצאה מכך השן משוחזרת כהלכה. 

הוא מסייע בשמירה על השיניים, החיידקים מסולקים מתעלת השורש הנגועה והשן חוזרת למצבה הטבעי.

אם יש לך שאלות בנוגע לטיפול בשורש או שאתה סבור שתצטרך טיפול שורש

התקשר למרפאת שיניים כדי לדבר עם אחד רופא שיניים מומחה. למד עוד אודות הליכי טיפול השורש השונים. לפעמים אפשר להימנע מטיפול שורש אך לפעמים תקבל הפנייה למומחה לטיפול בשורש, מה שמכונה אנדודונט.

בתהליך של טיפול השורש, השן מקבלת "כתר" ורופא השיניים מנקה את תעלות השורש, אך אם טיפול שורש אינו מצליח, רופא השיניים ידון באופציות חלופיות עם הרופא האנדודונט, כולל טיפול חוזר או במקרה הגרוע, הסרת השן הנגועה – לכן חשוב מאוד לפנות לפטיפול כמה שיותר מוקדם.

בדרך כלל הרופא ידע אם יש צורך בטיפול שורש לאחר צילום רנטגן לשן. אם צילום רנטגן מראה זיהום חיידקי הפוגע בשן

יש צורך בטיפול שורש. אם הזיהום חורג מכאבי שיניים וגורם למורסה המשתרעת עד לשורש השן, ייתכן שיהיה צורך גם בטיפול שורש. טיפול בשורש נחוץ גם כאשר זיהום חורג מ"כאב שיניים "וגורם ל"מורסה" שהתפשטה לשורשי השן.
למידע נוסף בתחום של מה זה טיפול שורש ומומחה לטיפול שורש באפשרותך לגשת לאתר drluba.com

בטיפול שורש נוצר פתח קטן בשן

הסביבה המתה או הנגועה מוסרת מהפתח ואז השיניים נסגרות שוב. טיפול שורש (מוכר גם בשם טיפול אנדודונטי) נועד להסיר חיידקים משיניים נגועות כדי למנוע את הימצאותם ולהידבק בהם מחדש, וכדי למנוע נפילה של שיניים טבעיות.

השיניים שעוברות טיפול שורש שבירות יותר ויש "להכתיר" אותן בכדי לתת לשן כוח מספיק

אם נותרה רק כמות קטנה של שן שאינה נגועה לאחר הטיפול בתעלת השורש, צריך לחזק את תעלות השורש כדי לשמור על הכתר במקום. 

בכל מקרה – חשוב מאוד ליצור קשר עם רופא שיניים מוחה כדי לדעת מה הטיפול הנכון עבורך!